• Dr.Dt.Suphi SOĞANCI

Dr.Dt.Suphi SOĞANCI 1953 yılında Konya’da doğdu. İlköğrenimini 23 Nisan İlkokulunda tamamladı. Orta ve lise öğrenimini Konya İmam Hatip lisesinde okuduktan sonra, Karatay Lisesinden mezun oldu. 1976 yılında, Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinden mezun oldu. 1980 yılında, Atatürk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Ortodonti Anabilim Dalında Uzmanlık Eğitimini tamamlayarak ‘Ortodonti Uzmanı’ unvanını aldı. 1981-1982 yılları arasında İzmir 800 Yataklı Asker Hastanesinde askerlik hizmetini tamamladı. 1982 yılından beri Konya’nın ilk Ortodonti Uzmanı olarak Konya’da hizmet vermektedir.

Dr. Dt.Ahmet Ertan SOĞANCI

Dr. Dt.Ahmet Ertan SOĞANCI 1978 yılında Konya’da doğdu. İlköğrenimini Konya İnkılap İlkokulunda, orta ve lise öğrenimini ise Konya Meram Anadolu Lisesinde tamamladı. 2002 yılında, Selçuk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinden mezun oldu. 2007 yılında, Selçuk Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Ortodonti Anabilim Dalında Doktora Eğitimini tamamlayarak ‘Ortodonti Doktoru’ unvanını aldı. 2008- 2009 yılları arasında Ankara GATA Komutanlığı, Diş Hekimliği Bilimleri Merkezi Ortodonti A.D.’ da askerlik hizmetini tamamladı. İyi derecede İngilizce bilmektedir. Yerli ve yabancı meslek odalarına üyelikleri bulunmaktadır.

Untitled Page
Diş Nedir?

Dişlerimiz ağız boşluğumuzda alt ve üst çene kemiklerimizin içinde bulunan alveol olarak adlandırılan çıkıntıların içinde gömülü kemik görünümlü ve sert oluşumlardır. Dişlerin sağlığımızla çok yakın ilişkisi vardır. Dişlerimiz, ağızda besinleri parçalayan, öğüten organlar olmaları dışında, konuşmaya ve görünüme de katkıda bulunurlar.

Dişler canlı yapılardır ve farklı bölümlerden oluşurlar. Diş özü denen bölüm dişin kalbidir. Buradaki sinirler sıcak, soğuk, basınç ve ağrı duyusunu alırlar. Sağlıklı bir diş Mine, Dentin, Pulpa ve Sement bölümlerinden oluşur.

Mine, dişin yüzeyinde bulunan, %97’si kalsiyum tuzlarından oluşan içinde sinir hücreleri bulunmadığı için his sahibi olmayan dişin görünen kısmıdır.

Dentin, mine tabakasının altında bulunan ve yetişkin bir insanda dişin %75’ini oluşturan ısıya ve baskıya karsı duyarlı canlı kısımdır.

Pulpa, dişin orta kısmında bulunan, besleyici, sekil verici, duyusal ve koruyucu işlevlere sahip, damar ve sinir ağıyla sarılmış kök ucundan dişi terk eden yumuşak doku kısmıdır.

Sement, diş kökünü çene kemiğine bağlayan ve kökün etrafını kaplayan çok ince ve kemiksi tabakadır.

Web sitemizde yer alan konular sadece ağız ve diş sağlığı, ağız ve diş hastalıklarından korunmanın yolları, dişler, diş gelişimleri, diş grupları, dişlerin görevleri, diş kayıplarının nedenleri ve benzeri konularda genel bilgilendirme amaçlıdır. İçerik, rahatsızlıklarınız hakkında tanı koymaz, tedavi sunmaz. Bir hastalığın pek çok farklı belirtisi olabileceği gibi, bir belirtinin de pek çok rahatsızlığın sebebi olabileceği unutulmamalıdır. Bu nedenle ağız ve dişlerinizden kaynaklanan herhangi bir sorunda yapmanız gereken derhal yetkili bir hekime muayene olmaktır. Hastalığınızla ilgili tanı, teşhis ve uygun tedavi hekiminiz tarafından belirlenmelidir.